Reparatieverzoek of storing melden:
Belangrijk:
Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor kleine en
dagelijkse reparaties, het zgn. huurdersonderhoud.
Welke reparaties hieronder vallen kunt u nalezen in
het 'Besluit kleine
herstellingen' (artikel 240 van Boek 7 van het Burgerlijk
Wetboek).
Reparatieverzoeken:
U bent huurder in Amersfoort:
Dan kunt u bellen met Schoonderbeek Bouw en Onderhoud
B.V.: 033 - 456 95 14
U bent huurder in Utrecht:
Dan kunt u bellen met VIOS Bouw en Onderhoud Utrecht
B.V.: 030 - 263 40 71
Uitzonderingen:
Glasbreuk Amersfoort:
Wanneer u servicekosten betaalt voor de glasverzekering, kunt u
rechtstreeks contact opnemen met: De Glaslijn: 0900 - 204 04
44 of middels het digitale
formulier.
Als u geen servicekosten betaalt voor de glasverzekering dient u
zelf voor vervanging te zorgen.
Glasbreuk Utrecht:
Wanneer u servicekosten betaalt voor de glasverzekering, kunt u
rechtstreeks contact opnemen met: Samenwerking
Glasverzekering: 0800 - 0226100.
Als u geen servicekosten betaalt voor de glasverzekering dient u
zelf voor vervanging te zorgen.
Rioolproblemen:
Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden en
zonodig ontstoppen van het binnenriool tot aan het aansluitpunt
vanuit het woonruimtegedeelte van het gehuurde op het gemeenteriool
dan wel op het hoofdriool, voor zover deze riolering voor de
huurder bereikbaar is.
Wanneer u servicekosten betaalt voor
het rioolonstoppingsfonds, kunt u rechtstreeks contact
opnemen met Van der Velden
Rioleringbeheer: 030 - 261 03 14 of via mail: storing@utr.vandervelden.com.
Als u geen servicekosten betaalt voor het rioolontstoppingsfonds
dan zijn de kosten van reparatie voor uzelf.
Storing Verwarming:
Centrale verwarming & Stadsverwarming:
U kunt een storing melden bij De Vreeden
Service via 033 - 475 30 52
Zie ook ons informatiedocument Onderhoud Centrale verwarming.